05 de desembre 2007

TAXA DE RESIDUS


Ahir, mentre estava parat a un semàfor vaig poder veure una situació que es repeteix cada dia, cada hora, cada minut... i que no m´havia parat a pensar. Una dependenta d´una botiga estava a fora de l´establiment (al carrer) fumant, i quan va acabar va llençar el que quedava de la cigarreta al terra.

Això em va fer pensar que aquesta situació es deu repetir a tot arreu, i com a conseqüència, el carrer ha augmentat el número de cigarretes a terra. I em dic, cony! Em sembla perfecte que no es deixi fumar al lloc de treball i a alguns bars o restaurants, però en canvi ha augmentat la brutícia al carrer. I qui ho paga això? Doncs tots!

No se als altres ajuntaments, però a Sabadell paguem una taxa de residus des de fa uns 3 anys, i m´agradaria saber si dins d´aquest import hi ha la despesa dels escombriares que ara perden més estona netejant aquestes cigarretes. Si és així no hi estic gens d´acord. Per que haig de tenir jo aquesta despesa?? Proposo que s´augmenti l´impost sobre el tabac per poder atendre degudament la neteja del carrer pel problema de les cigarretes. O una altra solució seria que cada establiment, oficines, fàbriques,...posés davant del local un cendrer per deixar les cigarretes, així tots disfrutariem d´una ciutat més neta.

En definitiva, que s´ha volgut solucionar un tema i s´ha creat un altre problema. Si us plau, que s´hi posi solució!!

11 comentaris:

Mikel ha dit...

totalment d´acord

Charlie ha dit...

Totalment d'acord. Lo dels cendrers ja es fa a Itàlia. Fora els restaurants com a mínim.

Paquet a 10€ i ja veurieu com tot cristu deixaria de fumar.

CARLES DAVI ha dit...

Ei Mikel i Tocaiu, veig que us ha tocat pringar, no?
A mi és que m´indigna, i encara m´indigna més quan molts dels fumadors no velen veure realitats. I oju, no dic tots, sinó molts.

CARLES DAVI ha dit...

Hola Ricard, no esperava menys de tu en el tema tabac.

Anònim ha dit...

33 anys d'amistat... quasi :D , m'estranyaria que no sabessis el que en penso.

Charlie ha dit...

Tocaiu, els fumadors no volen veure realitats perquè són drogadictes. Simple y llanamente.

CARLES DAVI ha dit...

Charlie, veig que tu també estàs a la batalla anti-tabac. Som-hi!!

Charlie ha dit...

Home, he estat dins i sé de què va :P

CARLES DAVI ha dit...

Osti Carles, ser ser ex-fumador deu ni do com ataques. La meva dona fa igual. Al ataquerrr!!

Unknown ha dit...

No tinc clar que els fumadors siguem drogoadictes, bruts potser si, però drogoadictes em sembla una mica bèstia, no?

La nicotina és una droga? Altera els estats de consciència? No ho tinc clar. L'alcohol si els altera, i la coca, l'heroïna, etc.
En tot cas tenim dependència física i psicològica d'una substància química que no crec que sigui una droga, per bé que l'abscència de nicotina si que ens altera l'estat!

Potser si que sóc drogoadicte... collons quin descobriment a la vigília de Nadal!

De tota manera, de sempre s'ha dit que els pitjors enemics del tabac són els exfumadors i en Charlie amb la seva contundència ho corrobora :-p

Jo vaig estar 4 mesos sense fumar i no anava rajant dels que seguien fumant...i que creien que mai podrien deixar-ho! ;)

CARLES DAVI ha dit...

Hola Mep, primer de tot hauriem de buscar quina és la definició exacta de droga per catalogar un drogoadicte, però el que està clar és que els fumadors estan enganxats a una substància.
Ei, i que no em queixo que fumeu, per mi, no és el meu cos. El que m´indigna és que depèn de quan ho feu, m´afecta a mi.
Ah, i del Charlie ja el coneixes...